Spørgsmål til Danmarks Sportsfiskerforbund

Har du spørgsmål eller kommentarer til Danmarks Sportsfiskerforbund skal din henvendelse ske via almindeligt brev eller mail til post@sportsfiskerforbundet.dk eller direkte via anden kontakt, hvis du ønsker at stile den til bestyrelsen eller til en bestemt afdeling på sekretariatet.

Du er selvfølgelig altid velkommen til at diskutere Danmarks Sportsfiskerforbund og relaterede emner her i Forum med andre forumbrugere.

12 svar [Seneste indlæg]
Rødsgaard
User offline. Last seen 9 uger 22 timer ago. Offline
Indmeldt: 12.03.2006

Stort tillykke herfra.

Det er en flot fisk.

Det er bare kedeligt at den er fanget i et fiskevand unde for Danmarks Sportsfiskerforbunds medlemsforeninger, og Danmarks Sportsfiskerforbund vælger at købe nyheden for at bringe den på deres egen hjemmeside.

Hvad får medlemsforeningerne ud af det, andet end at potentielle medlemmer lokkes til andre græsgange, og at de oplever at det ikke er nødvendigt at bidrage til fællesskabet for at få opbakning af Danmarks Sportsfiskerforbund.

Hilsen

Peter Rødsgaard

Formand for en forening under Danmarks Sportsfiskerforbund

obn
User offline. Last seen 1 uge 3 dage ago. Offline
Indmeldt: 22.07.2009
Storfisk fra Karup Å

Kære Peter!  Som udgangspunkt tror jeg, at det interesserer et flertal af forbundets medlemmer, at Jan Snejbjerg har fanget årets hidtil største havørred i Karup Å - og det uanset hvor i åen den er fanget. Nyheden er ikke købt men venligst stillet os til rådighed af Karup Å Sammenskutningens presseansvarlige, Søren Borg Nielsen. Vanen tror har jeg for variationens skyld valgt at skrive en lidt anden tekst end den modtagne, selvom Søren Borgs var fortræffelig. - Og jeg tror desuden, at flere af foreningerne i SÅS kunne have glæde af at få et par ekstra forbundsvenner ind som medlemmer... Knæk & bræk       Orla

Rødsgaard
Hej Orla   Nyheden er for

Hej Orla

Nyheden er for Danmarks Sportsfiskerforbund totalt uinteresseant. Det er så min mening.

Det vil altså sige at nyheden har været totalt gratis, og der intet er betalt til nogen? Hvad med dit lokalredaktør honorar, har du set bort fra det i dette tilfælde?

Hilsen

Peter

obn
Storfisk fra Karup Å

Hej igen Peter. Respekt for dine meninger, men her er vi altså ikke helt enige. Jeg går ud fra, at du er tilmeldt stormødet på Låenhus næste weekend. Her kan vi i givet fald afslutte debatten. De bedste hilsner!     ;o)rla

Rødsgaard
Hej Orla   Jeg kommer ikke

Hej Orla

Jeg kommer ikke til mødet.

Men går ud fra at det forholder sig som antaget at nyheden er købt af Danmarks Sportsfiskerforbund.

Hilsen

Peter

obn
Storfisk fra Karup Å

Kære Peter! Jeg har altid betragtet mit lokalredaktørjob som idealistisk arbejde, hvor jeg i lighed med mine øvrige frivillige aktiviter i DSF blot får dækket mine faktiske udgifter. Betalingen for en web-artikel er såmænd 50 (halvtreds) kroner - og efter skat samt modregning af min efterløn er min reelle  "fortjeneste" altså 12-15 kr. Og vi honoreres kun for maks 3 web-artikler pr. uge. Så da jeg  i denne uge har indsendt 4 nyheder, ja så er nyheden fra Karup Å faktisk helt gratis for forbundet. --- Som salig Frank Zappa udtrykte det engang: WE`RE ONLY IN IT FOR THE MONEY...  Synd du ikke kommer på Låenhus i weekenden. En lille hyggesnak ville sikkert kunne rydde en del misforståelser af vejen!   De bedste hilsner     Orla

Rødsgaard
Hej Orla   Sagens kerne er

Hej Orla

Sagens kerne er ikke at du sender/sælger nyheder til forbundet, men hvad Danmarks Sportsfiskerforbund vælger at bringe, og bruge penge og ikke mindst tid på.

Her hopper kæden nemlig af!

De køber nyheder, som ikke gør noget for de foreninger, der er medlemmer af forbundet. De bruger tid(penge) på at sætte det på deres hjemmeside.

Det er ikke fair over for de foreninger, som betaler en temmelig høj procentdel at deres kontingent til Danmarks Sportsfiskerfrbund.

Det er heller ikke gavnligt for "forretningen" Danmarks Sportsfiskerforbund.

Det der foregår ville være i retning af det utænkelige scenarie, at Telenor begyndte at skrive at det nu var muligt at få et supe godt abonnement hos TDC.

Man kunne passende spørge om motivet til de gentagne nyheder, der får folk til at se andre steder hen end indad i forbundet.

Det undrer mig meget at de mange formænd rundt omkring, der harselerer over at der gøres en indsats for at skaffe direkte medlemmer til Danmarks Sportsfiskerforbund (og dermed væk fra foreningerne) synes at det er fedt at man bruger resourcer på at fortælle at græsset er grønnere på den anden side!! Bare sidder og lader stå til i sådan en temmelig åbenlys problematik!!

Hilsen

Peter Rødsgaard

Formand for en forening under Danmarks Sportsfiskerforbund

Jakob Madsen
User offline. Last seen 3 uger 17 timer ago. Offline
Indmeldt: 04.12.2009
Rolig Peter

Hej Peter

Det er en skam du ikke kommer i weekenden så vi kunne diskutere emnet i et mere passende forum.

Mon ikke en artikel om en kæmpe fisk har interesse hos de fleste andre lystfiskere end lige dig? Ringer lige til dig en gang i næste uge og hører om du helt er røget af havørredræset og nu er fuldtid medebandit ;-)

I mine øjne ser jeg nyheden som en fremstrakt hånd imod de foreninger, der måtte være i området, som kunne have interesse i igen at indtræde i DSF.

Venlig hilsen

Jakob Madsen, der håber, at vi snart igen får LFSO eller en anden god Karup Å forening med i DSF ;-)

Rødsgaard
Hej Jakob   Dette forum er

Hej Jakob

Dette forum er det rette. Det er Danmarks Sportsfiskerforbunds eget.

Hvorfor skal ting holdes så hemmeligt at det ikke forpligter???

Helt ærligt Jakob, hvis disse nyheder bidrog til medlemshvervning i form af den udstrakte hånd du mener der er, hvorfor bliver vi ikke flere og flere. Dette resourcespild har stået på lige så længe, der er blevet vist nyheder på hjemmesiden. Så spar mig for udglattende kommentarer, de kan ikke bruges til noget her.

I øvrigt starter jeg med at sige det er en flot fisk. Men den er totalt værdiløs for Danmarks Sportsfiskerforbund!!!

Hilsen

Peter

Rødsgaard
En ting jeg også gerne så et

En ting jeg også gerne så et svar på, var om nyheden om "Guldaborren" er gratis for Danmarks Sportsfiskerforbund, da det mest af alt minder om en Kinetic reklame. Så der kommer vel et par tusinde ind på kontoen???

Det undrer mig meget at der ofte skal nævnes mærker, mærker og atter mærker. Det er da ikke Danmarks Sportsfiskerforbunds opgave at fremhæve mærker. Men glæden ved at fiske og vores tiltag for at hjælpe naturen.

Esrum sø der nævnes, er det ikke noget med at der ikke er foreninger under Danmarks Sportsfiskerforbund, som har fiskeri der.

Når nu Sjælland ofte nævnes som et smertens barn i forhold til organisering, så skurer det ekstra, når jeg ved ,at vi inden for den sidste måned har mistet 2 søfiskeforeninger derovre, hvilket svarer til ca. 2% af vores medlemmer. Det går den forkerte vej mod 2020!!!!!

Hilsen

Peter

Kan se, at der også lige er poppet en næsten 3 uger gammel og totalt ligegyldig nyhed om Mörrum op. Giv dog den lokalredaktør dobbelt honorar for så gode og aktuelle nyheder. Det er lige, hvad Danmarks Sportsfiskerforbund har brug for. Vi skal jo være med hvor det sker, og fisken må knapt være gokket før den er på;-) ;-)

Kjeld Willerslev
User offline. Last seen 1 uge 4 dage ago. Offline
Indmeldt: 23.02.2010
Der er en verden udenfor :-)

Peter, der er jo også en verden uden for Danmarks Sportsfiskerforbund. Det må vi jo nok se i øjnene, så en bette nyhed fra den store verden en gang imellem kan vi vel godt tåle.

Hvis det berømte tal, der hele tiden nævnes med 600.000 lystfiskere, holder stik, så er der jo rigtig meget fiskeri uden for det, der udføres af forbundets medlemmer.

Men generelt kunne vi bestemt også godt tåle, at der kom langt større fokus på foreningernes arbejde her på hjemmesiden.

Det kunne f.eks. gøre ved, at foreningerne selv kunne lægge nyheder ind i forbindelse med deres forenings registrering her på siten. Det ville også give meget mere liv i organisationplanen. En lille smart funktion til tekst og billeder udover den generelle omtale, og så en oversigt med overskrifter fremme på forsiden.

Sådan kunne foreningerne i langt højere grad markedsføre deres fiskeri og øvrige aktiviteter i forbundet, og så ville du få en masse foreningsmarkedsføring på siten.

mvh

kjeld - der også fisker i Karup Å.

Rødsgaard
Hej Kjeld   Der er en verden

Hej Kjeld

Der er en verden udefor, det er der ikke tvivl om. Som det ser ud for tiden, så synes de fleste åbenbart, at det er federe at være udefor Danmarks Sportsfiskerforbund end med i fællesskabet.

Ikke engang bestyrelsen gør tilsyneladende noget ved problemet, der kommer intet fra dem i denne tid, hvor medlemmerne begynder at forlade skuden. Spørgsmålet er om de får hullerne stoppet inden den har taget så meget vand ind, at den ikke står til at redde.

Danmarks Sportsfiskerforbund tæller vel kun 20.000 medlemmer efterhånden!!!! Er der mon råd til at have det maskineri kørende, som vi har i dag næste år?

Hilsen

Peter

Rødsgaard
Det er nu synd for

Det er nu synd for Bestyrelsen i Danmarks Sportsfiskerforbund, at de ikke magter at deltage i deres eget forum!!!

Selvom det nok mere forholder sig sådan at dem der tier samtykker!!!

Hilsen

Peter

Formand for en forening under Danmarks Sportsfiskerforbund (eller rettere resterne af det, nu hvor flere foreninger endten har meldt sig ud eller overvejer det)