Foreninger

Horsens og Omegns Sportsfiskerforening

DSC_0046.JPG

Horsens og Omegns Sportsfiskerforening

Horsens og Omegns Sportsfiskerforening har rådighed over følgende fiskevand:

- Gudenåen fra Tørring til Åstedbro (opstrøms Vestbirk Vandkraft) og fra Gammelstrup til Vissinggård (nedstrøms Vestbirk Vandkraft). For dagkortløsere er der adgang mellem Verdens Ende i Uldum Kær og ned til Åle Bro. Fra medio maj til hen på sommeren er det alt sammen særdeles spændende tørfluevand.

- Bygholm Å/Gesager Å fra Vestvejen næsten til Klaks Mølle, nedstrøms Klaks Mølle, Korning Nørremark og omkring motorvejen. Der er godt med bækørred, og ved god vandføring fra august til november er der et godt havørredfiskeri.

- Store Hansted Å fra naturstien og nedstrøms til Egebjergvej inde i Horsens By. I våde somre starter havørredopgangen i juli. Der udstedes dagkort til sydsiden af stykket mellem Skanderborgvej og Egebjergvej. Her er et godt, bynært havørredfiskeri ud for det gamle fængsel.

- Lille Hansted Å/Tolstrup Å fra Tolstrup til nedstrøms Egebjerg Sø og fra Hansted til Skanderborgvej. Der er altid bækørred, og ved god vandføring havørred fra juli måned. Det sidstnævnte stykke er særdeles lettilgængeligt og bynært, velegnet til begyndere/juniorer.

Kom og fisk i Bygholm Sø i Horsens

Lørdag den 25. maj 2024 kl. 10.00-15.00

Har du lyst til at prøve at fiske?

Vis alt info